MER INFORMATION

VÄLKOMMEN TILL STUDENTFABRIKEN AB

I rollen som studentmäklare hjälper vi er på vägen mot en av de största dagarna i livet, studenten! Alla klasser är unika, därför skräddarsyr vi en lösning som matchar era behov och förväntningar. När man planerar sin studentskiva är det många idéer, tankar och känslor som spelar in och där vill vi på ett professionellt sätt erbjuda er inspiration och vägledning. Att anlita oss på StudentFabriken ger er ett tryggt, ansvarsfullt och framförallt ett lyckat studentfirande.

Kontakta oss för ett kostnadsfritt första möte.

Vänliga hälsningar StudentFabriken

HUR GÅR EN BOKNING TILL?

1. INFORMATIONSMÖTE

När ni har bestämt er för att arrangera en Studentskiva kontaktar ni oss för att boka tid för ett personligt informationsmöte. Det gör ni enklast genom att ringa oss på 08-673 22 20 eller skicka en intresseanmälan på vår hemsida.

Under informationsmötet får ni veta vilka alternativ som passar er bäst samt vad som krävs för att få en lyckad skiva.

2. VISNING & BOKNING

När ni hittat er drömlokal är det äntligen dags att boka. Personen som undertecknar avtalet måste vara minst 18 år fyllda. Vi rekommenderar er att läsa igenom villkoren i avtalet tillsammans med en förälder eller lärare.

För allas trygghet får ni också ett solidaritetsavtal, även kallat klassavtal. Detta gör att ni fördelar ansvaret sinsemellan i klassen.

3. GENOMFÖRANDE

Då var dagen med stort D här! Ni har möjlighet att komma till festlokalen tidigare för att dekorera, fixa bordsplacering och förbereda bildspel m.m. Självklart finns vi med under kvällen som en extra trygghet och för att se till att era drömmar förverkligas.

4. UTVÄRDERING

När er studentskiva är genomförd träffas vi igen för att göra en utvärdering av studentfesten. Utvärderingen är ett viktigt steg för oss i vår strävan att hela tiden utvecklas som studentmäklare. Dessutom ett utmärkt tillfälle för oss att tacka för ett bra samarbete och önska er lycka till i framtiden!

INNAN BOKNING

- HUR BOKAR JAG EN SKIVA? -

När ni bestämt er för att arrangera en Studentskiva kontaktar ni oss för att boka ett personligt informationsmöte. Det gör ni enklast genom att ringa oss på 08-673 22 20 eller göra en intresseanmälan på vår hemsida.

- NÄR BOKAR MAN EN SKIVA? -

Det bästa är att boka så tidigt som möjligt för fler valmöjligheter och tillgänglighet. När klassen är överens är ni redo att boka er studentfest.

- Vad kostar en skiva? -

Självklart en av de vanligaste frågorna vi får! Då ni kommer arbeta in kostnaden genom att sälja biljetter i form av middag & eftersläpp varierar det beroende på lokalval. På mindre lokaler säljer man färre biljetter vilket gör att totalkostnaden blir lägre. På större lokaler är bemanningen högre vilket innebär att man därför säljer fler biljetter. 

- Kan föräldrar komma i kontakt med Studentfabriken om det behövs? -

Självklart! Vi är väl medvetna om att samtliga föräldrar vill vara välinformerade och tar gärna emot frågor gällande regler, avtal etc. Våra kontaktuppgifter hittar du här.

- Finns det försäkringar om något i lokalen skulle gå sönder? -

Ja, bokningskostnaden på 5.000 kr innefattar även en skadegaranti som täcker eventuella skador på lokalen och dess inventarier.

- Kan man boka studentflak via er? -

Absolut, ni hittar mer information under menyn ”Studentflak”.  Kom ihåg att ni får ta del av en mängdrabatt vid bokning av både skiva och flak.

EFTER BOKNING

- Hur väljer vi DJ? Klassen önskar en massa låtar med olika stilar -

Det enklaste du och din klass gör är att ni skapar en Spotify-lista där ni ber era klasskamrater lägga in de låtar som ni vill ha med. Länken på listan mailar ni sedan till oss och vi ser till att DJ:n mixar ihop låtarna från er önskelista!

- Jag har tappat bort mitt kontrakt, kan ni skicka en kopia? -

Vårt avtal med dig finns inskannat och arkiverat i vår databas så vid borttappat avtal är det bara att ringa eller maila in till oss så skickar vi ett nytt exemplar till dig.

- HUR MÅNGA BILJETTER BEHÖVER MAN SÄLJA?

Varje lokal har ett specifikt minimikrav på biljetter som ska säljas. Antalet biljetter per person varierar därför beroende på lokalval samt antalet studenter som är med på studentskivan. Kontakta oss så hjälper vi er med denna fråga.

- NÄR FÅR MAN MIDDAGSBILJETTER? -

Middagslistan får ni under ett upptaktsmöte. Vill ni ha tillgång till listan tidigare kan ni kontakta oss, vi delar den till er via Google drive. 

- NÄR FÅR MAN EFTERSLÄPPSBILJETTERNA? -

Efter sommaren kommer vi att kontakta er. Vi bokar in ett möte på vårt kontor för utlämning av era eftersläppsbiljetter.

MIDDAGEN

- NÄR BÖRJAR MIDDAGEN? -

Middagen börjar alltid 19.00 och slutar ca. 21.30-22.00.

- Får man dekorera i lokalen? -

Det går jättebra att dekorera i lokalen så länge rekvisitan man har med sig inte skadar lokalen. 

- Behöver vi själva ställa i ordning bord etc. inför studentskivan? -

Nej, ni jobbar enbart med att sälja biljetter fram till studentskivan, under skivan är det personalen på plats som sköter allt åt er.
Ni kommer aldrig behöva plocka fram alt. plocka bort/städa något.

- Får man ha en egen bordsplacering? -

Självklart får ni det! Ni har tillgång till lokalen 1 timme innan middagen börjar.

- Vad kostar middagsbiljetten? -

Priset på middagsbiljetterna kan variera mellan 395- 450kr beroende på lokalval och menyval.

- Vad ingår i middagsbiljetten? -

Det ingår en 3 rätters meny och 2 st. dryck i form utav 1 fördrink och 1 öl, cider eller vin.
Det ingår alltid en eftersläppsbiljett i middagsbiljetten, det betyder att ni som kommer på middagen inte behöver köpa någon festbiljett för att stanna kvar efter 22:00. 

- Hur gör man om någon på middagen är under 18 år? -

Om en person på middagen är under 18 år så måste detta markeras i middagslistan och personen måste även lämna lokalen innan eftersläppet börjar.

- Hur hanterar vi allergier och specialkost?

Detta går självklart att ordna utan extra kostnad. Ni anger alla allergier i middagslistan som vi sedan vidarebefordrar till restaurangen. Självklart har vi goda vegetariska och veganska alternativ till de som önskar. 

- Vad kan man hitta på för roliga aktiviteter under studentmiddagen? -

Många skratt är nyckeln till en bra studentskiva. Vi har självklart ”svart bälte” i tips på underhållning/aktiviteter under middagen. De mest populära är att dela ut ”uppdrag” som alla ska uppfylla under middagen, ni kanske har ett bildspel som ni vill rulla på en projektor? Annars är klassnomineringar ett stående inslag på våra skivor sedan 10 år tillbaka!

EFTERSLÄPP

- VAD KOSTAR GARDEROB? -

Detta varierar beroende på lokal. Ca. 30-40 kr.

- NÄR BÖRJAR EFTERSLÄPPET? -

Eftersläppet börjar kl. 22.00.

- VAD INGÅR I EFTERSLÄPPET? -

I eftersläppsbiljetten ingår entré till studentskivan.

- VAD KOSTAR EFTERSLÄPPET? -

En eftersläppsbiljett kostar alltid 150kr. Vill man köpa sin biljett i dörren kostar den 170kr.

- NÄR STÄNGER DEN? -

Alla våra lokaler har öppet till kl. 03.00.

I N T E G R I T E T S P O L I C Y

Sekretesspolicy för rekrytering genom Teamtailor
Tjänsten för hantering av rekryteringar och förenkling av anställningsprocessen ("Tjänsten") drivs av Teamtailor på uppdrag av StudentFabriken ("Personuppgiftsansvarig" "vi" "oss" etc.). Det är viktigt att de personer som använder Tjänsten ("Användarna") är säkra på, och är informerade, om hur vi hanterar Användarens personuppgifter i rekryteringsprocessen. Vi strävar efter att upprätthålla högsta möjliga standard när det gäller skydd av personuppgifter. Vi behandlar, hanterar, använder och skyddar Användarens personuppgifter i enlighet med denna sekretesspolicy ("Sekretesspolicy").

1. Allmänt

Vi är Personuppgiftsansvarig i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning. Användarnas personuppgifter behandlas med syftet att hantera och underlätta rekrytering av anställda till vår verksamhet.

2. Insamling av personuppgifter

Vi ansvarar för behandlingen av de personuppgifter som Användarna bidrar till Tjänsten, eller för de personuppgifter som vi på andra sätt samlar in med avseende på Tjänsten.

När och hur vi samlar in personuppgifter
Vi samlar in personuppgifter om Användare från Användare, när Användare;

  • gör en ansökan via Tjänsten eller på annat sätt lägger till personuppgifter om sig själv personligen eller genom att använda en tredje part, t. ex. Facebook eller LinkedIn;
  • använder Tjänsten för att ansluta till vår personal, genom att lägga till personuppgifter om sig själv personligen eller genom att använda en tredje part, till exempel Facebook eller LinkedIn; och
  • tillhandahåller identifierbara uppgifter i chatten (som tillhandahålls via den webbplats som använder Tjänsten) och sådana uppgifter som är relevanta för ansökningsförfarandet.

Vi samlar in data från tredje part, som Facebook, LinkedIn och via andra offentliga källor. Detta kallas "Sourcing" och utförs manuellt av våra anställda eller automatiskt i Tjänsten.

I vissa fall kan befintliga anställda göra rekommendationer om potentiella arbetssökande. Sådana anställda kommer att lägga till personuppgifter om potentiella arbetssökande. I de fall detta görs anses den potentiella arbetssökanden som Användare inom ramen för denna sekretesspolicy och kommer att informeras om behandlingen.

Kategorier av personuppgifter som är insamlade och som behandlas
De kategorier av personuppgifter som kan samlas in via Tjänsten kan användas för att identifiera fysiska personer från namn, e-post, bilder och videor, information från Facebook och LinkedIn-konton, svar på frågor som ställts genom rekrytering, titlar, utbildning och annan information som Användaren eller andra har tillhandahållit via Tjänsten. Endast personuppgifter som är relevanta för rekryteringsprocessen samlas in och bearbetas.

Ändamålet och lagenligheten av behandlingen
Ändamålet med insamling och behandling av personuppgifter är att hantera rekrytering. Lagligheten i behandlingen av personuppgifter är vårt legitima intresse att förenkla och underlätta rekrytering.

Personuppgifter som behandlas med ändamålet aggregerad analys eller marknadsundersökning görs alltid oidentifierbara. Sådana personuppgifter kan inte användas för att identifiera en viss användare. Sådana personuppgifter anses därför inte som personuppgifter.

Samtycke från den registrerade
Användaren samtycker till behandling av personuppgifter med Personuppgiftsansvariges ändamålet att hantera rekrytering. Användaren samtycker att personuppgifter samlas in via Tjänsten, när Användare;

  • gör en ansökan via Tjänsten, och lägger till personuppgifter om sig själv personligen eller genom att använda en tredje part som Facebook eller LinkedIn, och att den Personuppgiftsansvarige kan använda externa sourcing-verktyg för att lägga till ytterligare information; och
  • använder Tjänsten för att ansluta till Personuppgiftsansvariges rekryteringsavdelning, och lägger till personuppgifter om sig själv personligen eller genom att använda en tredjepartskälla som Facebook eller LinkedIn.

Användaren samtycker också till att Personuppgiftsansvarige samlar in offentligt tillgänglig information om Användaren och sammanställer dem för användning i rekryteringsändamål.

Användaren samtycker till att personuppgifter som samlas in enligt ovanstående a) och b) behandlas enligt nedanstående avsnitt Lagring och överföring samt Hur länge personuppgifterna behandlas.

Användaren har rätt att återkalla sitt samtycke när som helst genom att kontakta Personuppgiftsansvarige med hjälp av kontaktuppgifterna som anges under 9. Nyttjandet av denna rättighet kan dock innebära att Användaren inte kan ansöka om ett visst jobb eller på annat sätt använda Tjänsten.

Lagring och överföring
De personuppgifter som samlas in via Tjänsten lagras och behandlas inom EU / EES, sådant tredjeland som anses av Europeiska kommissionen för att ha tillräcklig skyddsnivå eller behandlas av sådana leverantörer som har ingått sådana bindande avtal som helt uppfyller lagenligheten av överföringar till tredje land (som Privacy Shield) eller till andra leverantörer där tillräckliga skyddsåtgärder finns för att säkerställa de registrerades rättigheter. För att få dokumentation om sådana skyddsåtgärder, kontakta oss med hjälp av kontaktuppgifterna som anges i punkt 9.

Hur länge personuppgifterna behandlas
Så länge en Användare inte skriftligen motsätter sig behandling av sina personuppgifter kommer personuppgifterna att lagras och behandlas av oss så länge vi anser det nödvändigt med hänsyn till ovan angivna syften. Observera att en arbetssökande (Användare) kan vara intressant för framtida rekrytering och för detta ändamål kan vi lagra Användarnas personuppgifter så länge de bedöms som intressanta för potentiella rekryteringar. Om du som Användare önskar att dina personuppgifter inte behandlas för detta ändamål (framtida rekrytering), kontakta oss med hjälp av kontaktuppgifterna i punkt 9.

3. Användarens rättigheter

Användare har rätt att begära information om de personuppgifter som behandlas av oss genom att skriftligen underrätta oss genom att använda kontaktuppgifterna enligt punkt 9 nedan. Användare har rätt till en (1) kopia av de behandlade personuppgifter som tillhör dem utan kostnad. För ytterligare kopior har personuppgiftsansvarig rätt att ta ut en rimlig avgift på grundval av administrativa kostnader för sådan efterfrågan.

Användare har rätt till, vid behov, korrigering av felaktiga personuppgifter om den Användaren, genom att skriftligen begära sådan korrigering med hjälp av kontaktuppgifterna i punkt 9 nedan.

Användaren har rätt att kräva radering eller begränsning av behandling, och rätten att invända mot behandling baserat på berättigat intresse under vissa omständigheter.

Användaren har rätt att återkalla ett samtycke till behandling som har givits av Användaren till den Personuppgiftsansvarige. Att nyttja denna rätt kan dock innebära att användaren inte kan ansöka om ett visst jobb eller på annat sätt använda Tjänsten.

Användaren har under vissa omständigheter rätt till överföring av sina personuppgifter (dataportabilitet), vilket innebär rätten att få ut sina personuppgifter och överföra dessa till en annan personuppgiftsansvarig, så länge detta inte negativt påverkar andras fri- och rättigheter.

Användaren har rätt att lämna in ett klagomål till tillsynsmyndigheten angående behandling av sina personuppgifter, om Användaren anser att behandlingen av personuppgifterna strider mot aktuell personuppgiftslagstiftning.

4. Säkerhet

Vi prioriterar den personliga integriteten och arbetar därför aktivt för att Användares personuppgifter behandlas med största försiktighet. Vi vidtar de åtgärder som rimligen kan krävas för att säkerställa att Användares personuppgifter behandlas säkert och i enlighet med denna Integritetspolicy och GDPR.

Överföring av information via internet och mobila nätverk, kan dock aldrig ske med helt riskfritt, varför all överföring sker på egen risk. Det är viktigt att Användare också tar ansvar för att säkerställa att dennes uppgifter skyddas. Det åligger Användare att tillse att dennes inloggningsuppgifter hålls hemliga.

5. Överföring av personuppgifter till tredje parter

Vi kommer inte sälja eller överföra Användares personuppgifter till tredje parter.

Vi kan dock komma att överföra personuppgifter till;

  • våra leverantörer och underleverantörer, i deras roll som personuppgiftsbiträden och underbiträden, enligt våra instruktioner, för tillhandahållandet av Tjänsten;
  • myndigheter eller juridiska rådgivare i händelse av misstänkt brottslighet eller otillbörligt beteende; och
  • myndigheter, juridiska rådgivare eller andra aktörer, om det krävs av oss enligt lag eller myndighetens beslut.

Vi överför endast Användares personuppgifter till tredje part som vi har förtroende för. Vi väljer noga partners för att se till att Användarens personuppgifter behandlas i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning. Vi samarbetar med följande kategorier av personuppgiftsbiträden; Teamtailor, som tillhandahåller Tjänsten, server- och hostingföretag, företag för e-postutskick, företag för videobearbetning, företag för informationssökning, analytiska serviceföretag och andra företag med koppling till tillhandahållandet av Tjänsten.

6. Aggregerad data (icke identifierbara personuppgifter)

Vi kan komma att dela aggregerad information till tredje part. Den aggregerade informationen har i ett sådant fall sammanställts från information som samlats in genom Tjänsten och kan exempelvis bestå av statistik över internettrafik eller det geografiska läget för användandet av Tjänsten. Aggregerad information innehåller inte någon information som kan härledas till viss individ och utgör därmed inte personuppgifter.

7. Cookies

När Användare använder Tjänsten kommer information om användandet att lagras genom cookies. Cookies är passiva textfiler som lagras av webbläsaren i Användarens enhet, såsom dennes dator, mobil eller surfplatta, vid uppkoppling mot Tjänsten. Vi använder cookies för att underlätta Användarens användning av Tjänsten samt för att inhämta information såsom exempelvis statistik om Användarens användning av Tjänsten. Detta sker i syfte att säkerställa, underhålla och förbättra Tjänsten. Informationen som inhämtas från cookies kan även utgöra personuppgifter och i sådant fall omfattas behandlingen av vår Cookie Policy.

Användare kan när som helst neka användningen av cookies genom att ändra inställningar i sin enhet. Om så sker kan dock Användarens upplevelse av Tjänsten försämras, exempelvis genom att vissa funktioner i Tjänsten inte längre finns tillgängliga.

8. Ändringar

Vi har rätt att när som helst göra ändringar eller tillägg till sekretesspolicyn. Den senaste versionen av sekretesspolicyn kommer alltid att finnas tillgänglig via Tjänsten. En ny version anses vara kommunicerad till Användarna när Användaren antingen har fått ett e-postmeddelande som informerar Användaren om den nya versionen (med den e-postadress som Användaren anger i samband med användningen av Tjänsten) eller när användaren annars informeras av den nya sekretesspolicyn.

9. Kontakt

För frågor, ytterligare information om vår hantering av personuppgifter eller för att kontakta oss i andra frågor, använd följande kontaktuppgifter; info@studentfabriken.se

KONTAKTA OSS

Fyll i dina uppgifter så hör en av våra medarbetare av sig inom kort.

Du kan även ringa oss på 08 - 673 22 20.

* Obligatoriska fält.

TOP